Kommentarer i medierne
Her kan du se eksempler på kommunikationsfaglige perspektiver, jeg har bidraget med. Selvom jeg lever af at få andre i medierne, så udtaler jeg mig nemlig indimellem også selv. Udover de klassiske fordele, der er ved PR, så giver det mig erfaring med at stå på den anden side af mikrofonen, hvilket er værdifuldt, når jeg medietræner og rådgiver mine kunder.
Interview i TV2 News: Aktivister kaster mad på britisk kulturarv
6. dec. 2025
Udtalelse om aktivistiske aktioner fra et kommunikationsperspektiv – hvorfor flere aktivister tager mere drastiske greb i brug, hvad de opnår med det, og hvad de risikerer.

Debatindlæg i Børsen: Mindre ESG-krav ~ mere kommunikation
28. nov. 2025
Kommentar til nyheden om EU's position til Omnibus 1-pakken, der reducerer kravene til bæredygtighedsrapportering (CSRD) og due diligence (CSDDD) for virksomheder af visse størrelser – hvad det betyder for virksomheder fra et kommunikationsperspektiv, og hvorfor det giver de virksomheder, der for alvor arbejder proaktivt med den grønne omstilling, en fornyet chance for at positionere sig som klimaambitiøse aktører.
Interview i Kforum: SAS anmeldes for greenwashing
25. mar. 2025
Udtalelse om greenwashing-sagen mod SAS – hvorfor anklagen giver mening både taget konceptet, formidlingen og branchen i betragtning, og hvorfor sagen i sig selv er et positivt tegn på, at kommunikation om bæredygtighed ikke længere er ”det vilde vesten".
Indlæg i Kforum: Forbruger-ombudsmanden udgiver nye anbefalinger til grøn markedsføring
11. nov. 2024
Indlæg om Forbrugerombudsmandens nye retningslinjer til grøn markedsføring – hvorfor den er vigtigt, og hvad de nye retningslinjer konkret betyder for virksomheder, der ønsker at formidle grønne budskaber uden at greenwashe.
Interview i Kforum: Danish Crown anmeldes for greenwashing
4. mar. 2024
Udtalelse om greenwashing-anklagen mod Danish Crown – hvorfor det var risikabelt at kalde pakker med svinekød for "klimakontrolleret gris", hvordan de kunne have risikovurderet bedre, og hvad sagen generelt kan betyde for virksomheder i klimakontroversielle brancher.
Interview i Kforum: Novo Nordisks klimakommunikation vækker undren
14. feb. 2024
Udtalelse om Novo Nordisks klimakommunikation ifm. nyheden om, at deres CO2-udledning steg – hvorfor de burde have et mere klart og konstruktivt svar på, hvordan de vil nedbringe udledningen for at sikre, at de fortsat kan leve op til deres mål om at blive CO2-neutrale, og hvorfor kommunikationen burde have været mere transparent og løsningsorienteret.
Interview i Børsen: Danish Crown anmeldes for greenwashing
4. dec. 2023
Udtalelse om greenwashing-sagen mod Danish Crown – hvordan det påvirker deres omdømme og udfordrer deres arbejde med at positionere sig som klimaansvarlig, men også hvorfor netop DC's klimaomdømme formentlig ikke lider et kæmpestort tab.



%20fra%20Forbrugerombudsmanden.png)


