top of page
Pernille Winge WEB-242-sløring_ny_edited_edited_edited_edited.png

Jeg hjælper virksomheder med at få en stemme i medierne og styrke omdømmet.

Lidt om mig

B2B-kommunikation er min hjemmebane

Teknisk set er B2B og B2C-begreberne irrelevante, for uanset om din målgruppe er virksomheder eller privatpersoner, er det altid mennesker, du kommunikerer til.

Men når det kommer til PR, er der alligevel forskel. For det er ret væsentligt at have kendskab til de medier, du arbejder med (fx branche- versus livsstilsmedier), og hvad der rører sig inden for de konkrete nicheområder.

Jeg har siden 2016 primært arbejdet som rådgiver for B2B-virksomheder særligt inden for tech og cleantech og med stort fokus på thought leadership og CSR-kommunikation.

Min rådgivning er ærlig

Min rolle som rådgiver er at give dig det ærlige og kritiske blik udefra, så dine chancer for at komme i medierne optimeres. Det betyder, at jeg ikke siger ja til hvad som helst. Hvis jeg vurderer, at en historie ikke har mediepotentiale, så siger jeg det. Men så hjælper jeg selvfølgelig også med at finde en ny vinkel eller få historien ud at leve på anden vis.

Du får ingen quick fixes

Jeg går op i kvalitet. Og som med alt andet hænger pris og kvalitet sammen. Så hvis du går efter det billigste tilbud, er jeg ikke den rette. Til gengæld garanterer jeg, at de produkter og ydelser, du får fra mig, er velovervejede og gennemarbejdede. Og det smitter af på resultaterne.

10 års erfaring

Jeg har arbejdet med kommunikation i 10 år, heraf 8 år som konsulent, hvor jeg har hjulpet alt fra små danske virksomheder til store globale brands med at udkomme med deres budskaber på tværs af medier. Mine tidligere arbejdspladser tæller Nykredit, Radius CPH og Morsing PR. Derudover har jeg arbejdet med kommunikation i NGO'erne Aktion Børnehjælp og La Ciudad Verde i Columbia.

Specialiseret i krisekommunikation

Som konsulent har jeg rådgivet virksomheder i flere krisesager, ligesom jeg er uddannet med speciale i netop krisekommunikation.

 

Jeg dimitterede som cand.merc.(kom.) fra Copenhagen Business School i 2015 med en kandidatafhandling om CSR-krisekommunikation. Her udviklede jeg en ny metode til at analysere og håndtere CSR-kriser, som er en helt særlig og ofte mere kompleks krisetype. Specialet blev indstillet til årets specialepris, og resultaterne blev udgivet i to branchemedier.

 

I dag trækker jeg stadig på den viden, når jeg analyserer og rådgiver om krisesager. For selvom forventningerne til virksomheder hele tiden skærpes med nye og mere komplekse krav til ESG-rapportering og værdibaseret kommunikation, så er de grundlæggende mekanismer i CSR-krisesager stadig de samme.

  • Cand.merc.(kom.), Copenhagen Business School 2013-2015

    • Karakter for kandidatafhandling: 12 

    • Karaktergennemsnit: 11.1

  • Strategisk Public Relations & Krisekommunikation, RUC 2014

    • Karakter: 12

  • Social Sciences, Universidad Europea de Madrid 2012

  • Interkulturel Markedskommunikation & Spansk, Copenhagen Business School 2010-2013

    • Karakter for bachelorafhandling: 12

    • Karaktergennemsnit: 10​

bottom of page