Oplæg & workshops
Hvis du har brug for faglig inspiration og nye indsigter udefra, kan du booke mig til et kommunikationsfagligt oplæg. Du kan også få en skræddersyet workshop, hvis du har brug for at gå i dybden med netop din konkrete organisation og kommunikationsudfordring. Fælles for mine oplæg og workshops er, at du går derfra med konkret viden og værktøjer, som du kan tage i brug med det samme.
Strategisk ESG-kommunikation:
Sådan styrker du omdømmet med grønne budskaber uden at greenwashe
ESG-kommunikation må ikke være en hul brandingtaktik, som kan væltes af pinden med et let vindpust. Det skal ganske enkelt gennemsyre forretningen. Men hvor meget og hvordan skal du kommunikere om jeres ESG-initiativer udadtil? Og hvordan undgår du at få en greenwashing-sag på nakken?
ESG-kommunikation er en afgørende parameter i omdømmearbejdet, men med stigende lovkrav til klimakommunikation og nye bæredygtighedsdirektiver som CSRD og CSDDD er ESG-kommunikation blevet væsentligt mere komplekst at navigere i.
Det vidner mængden af greenwashing-anmeldelser til forbrugerombudsmanden og mediedækningen af disse sager tydeligt om.
Derfor bør du ikke kun kortlægge jeres grønne budskaber og prioritere dem, der skaber mest mulig synergi (og dermed værdi) mellem samfundet og kerneforretningen, men også løbende huske at revurdere dem iht. lovgivningen.
For en kampagne, der gik an sidste år, gør det ikke nødvendigvis i dag.
På kurset lærer du:
-
Hvordan du udvælger dine bæredygtige budskaber strategisk.
-
At lægge en konkret plan for din ESG-kommunikation.
-
At risikovurdere og analysere din ESG-kommunikationsstrategi ift. tiden og virksomhedens interessenter.
-
Hvordan du undgår de klassiske faldgruber iht. markedsføringsloven.
-
At forstå grundmekanismerne bag ESG-kriser, hvordan du bedst muligt undgår dem, og hvad du skal vide, hvis du alligevel havner i én.
Crash course i PR:
Sådan får du redaktionel omtale i medierne
Når du skal slippe igennem mediernes nåleøje, er der høje krav til kvaliteten af din pressehistorie. Og hvad der for virksomheden er en god historie, er det ikke nødvendigvis for mediet. På dette kursus får du både grundlæggende viden og konkrete værktøjer til at få spalteplads.
Du lærer:
-
At forstå hvordan journalisterne arbejder, og hvorfor det er vigtigt for din PR-indsats.
-
Hvordan du sikrer, at din historie lever op til nyhedskriterierne og dermed bliver attraktiv for et medie.
-
Hvordan du bygger din pressehistorie op og serverer budskabet på en levende og letforståelig måde.
-
Hvilke pointer der bør stå som citat, og hvilke der ikke bør.
-
Hvordan du konkret går til værks, når du skal pitche din historie ind til medier.
Thought leadership:
Sådan opbygger du en tydelig og troværdig stemme i medierne og på LinkedIn
Prøv at tænke over, hvilke tre personer du især har bemærket på LinkedIn og i medierne. Hvad gør, at det lige præcis er dem, du husker? Og hvad husker du dem for?
Thought leadership handler om at opbygge en ekspertrolle ved at dele viden og holdninger og at gøre dig relevant ved at deltage i den offentlige samtale. Det kan både hjælpe dig selv og din virksomhed med at skabe et troværdigt og stærkt omdømme, ligesom det kan gøre dig til journalistens foretrukne ekspertkilde. Men for at lykkes kræver det, at du har en konkret strategi for, hvilke emner du 'sætter dig på', og hvordan du kontinuerligt udkommer med relevant og dagsordensættende indhold.
På dette kursus lærer du:
-
Hvordan du styrker dit personlige brand og virksomhedens omdømme ved at bruge din stemme og opbygge en ekspertrolle inden for et eller flere områder.
-
At vurdere hvilke agendaer, du skal tage ejerskab på.
-
At lave en konkret strategi for, hvordan du udkommer kontinuerligt og troværdigt.
-
Hvordan du øger din eksponering og engagementsrate på LinkedIn.