top of page

Tekstforfatning

Har du nogensinde tænkt over, hvad der får dig til at læse en tekst til ende? Eller klikke hurtigt videre fra andre?

 

Enhver person kan skrive en tekst, men ikke alle kan skrive tekster, folk gider læse. Og som vækker følelser, bliver husket eller resulterer i en ønsket handling.

Jeg hjælper dig med at skrive tekster, som fanger din modtager fra første linje. Som piller skrællen af og kommer ind til kernen. Som gør de tørre tal saftige. Eller det komplekse simpelt. Og så skræddersyr jeg altid med rød tråd til målgruppen. Hvad end det er en kronik, et debatindlæg, en advertorial, et blogindlæg eller et opslag på sociale medier.

Ghostwriting

Mennesker lytter til mennesker. Og kronikker og debatindlæg giver virksomhedens talspersoner mulighed for at positionere sig personligt med viden og holdninger inden for strategisk vigtige emner (også kaldet thought leadership). Som talsperson har du dog sjældent tid til selv at koge dine guldkorn ned på papir og få ordene ud at leve. Derfor er det godt at have en ghostwriter.

Jeg interviewer virksomhedens talsperson(er) samt vinkler og formidler pointerne skarpt og præcist, ligesom jeg følger dem til dørs ved at pitche til medierne. Jeg ghostwriter også indlæg for udvalgte talspersoner til LinkedIn for at sikre, at budskaberne når bredere ud og deles med det personlige twist, som oftest øger engagementsraten og når bredere ud end opslag fra virksomhedens egen side.

Advertorials

Advertorials er groft sagt reklamer forklædt som artikler. Fordelen er, at de fremstår mere troværdige end klassiske reklamer, men at de samtidig tillader, at virksomhedens kommercielle budskaber eller produkter fylder mere, end de ville få lov til ved redaktionel omtale. 

Jeg hjælper dig med at vinkle og skrive jeres advertorials, så de både er spændende for mediets læsere og samtidig serverer jeres budskaber præcist, som I ønsker.

Blogindlæg & kundecases

Det er ofte oplagt at supplere jeres PR-historier med konkretiserende faglige indlæg eller kundecases på hjemmesiden. Det kan både være historier, der er for kommercielle til at få redaktionel omtale, eller versionerede udgaver af de samme budskaber.

Jeg hjælper jer med at idéudvikle på, hvilke budskaber du kan lave til content, ligesom jeg tekstforfatter jeres kundecases eller faglige blogindlæg i et levende og SEO-venligt sprog.

Socialt content

Uanset om du er en B2C- eller B2B-virksomhed, så kommer du ikke udenom sociale medier. Sociale medier kan nemlig lige netop dét, som traditionel PR og reklame ikke kan – at involvere dig med din målgruppe på daglig basis. Fra envejskommunikations til tovejs.

 
Jeg hjælper dig med at komme tættere på målgruppen ved at vælge de rette kanaler og sætte en retning for, hvordan I udkommer kontinuerligt og skaber engagerende indhold som supplement til den øvrige kommunikationsindsats.

Pernille har fra starten af vores samarbejde vist sin kæmpe faglighed og rådgivet os i driften af vores Instagram kanal @karrierekvinder_official. Pernille har skabt struktur både konceptuelt og visuelt, og udviklet effektive arbejdsflows og planer for indholdet. Vores profil er vokset med over 200%, og vi opnår større engagement og rækkevidde, end vi nogensinde har gjort før.

Rikke Kristine Østergaard & Naja Lind Rasmussen
Stiftere af Karrierekvinder og fattere til Den utålmodige feminist

Pernille er en superdygtig tekstforfatter og rådgiver. Vi har været yderst tilfredse med hendes leadgenererende tekster, som har hjulpet os med at komme i dialog med flere potentielle kunder, og som vi stadig bruger til opsøgende salg i dag. Derudover er hun bare en god person, som man altid kan drikke en kop kaffe med.

Klaus Lindholm

Indehaver, BrandSpot

bottom of page